• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart dags för ansökan om samlingslån

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
När man ska ansöka om samlingslån säg via Lendo och väljer säg 480.000 kronor och väljer samla ska man fylla i i fältet samla 480.000 kr? Eller hur funkar det? Det brukar oftast stå en summa där redan när man klickar i ”samla”.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Någon vänlig själ som har ett svar på ovan skriver?
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Det var drygt ett år sedan jag sökte på Lendo senast så minns inte riktigt, men minns att man kryssade för att man ville samla. Sen har ju de olika bankerna och låneinstituten lite olika villkor kring lösenkrav på hela beloppet, om de kräver att lösa in dem åt dig eller om du får sköta det själv, om mellanskillnaden ska sättas in på ditt konto eller om varandra krona måste användas till lösen osv.

Så lite osäker, men bjussar på en liten trådbump i alla fall ,
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Det var drygt ett år sedan jag sökte på Lendo senast så minns inte riktigt, men minns att man kryssade för att man ville samla. Sen har ju de olika bankerna och låneinstituten lite olika villkor kring lösenkrav på hela beloppet, om de kräver att lösa in dem åt dig eller om du får sköta det själv, om mellanskillnaden ska sättas in på ditt konto eller om varandra krona måste användas till lösen osv.

Så lite osäker, men bjussar på en liten trådbump i alla fall ,
Tack så mycket för informationen. Tänker är det bäst att välja hela beloppet ska samla? För det är det jag vill. Sedan väljer dom att betala ut till mitt konto spelar ingen roll för pengarna kommer ändå gå in till lånen på en gång.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Ja, precis, ur deras perspektiv är ju det allra bästa att du samlar så mycket som möjligt så du inte drar på dig högre lån och får svårare att på sikt betala dem, samtidigt som de får in ränteprofiten istället för att den går till en konkurrent :)
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag tycker det är klart bäst och enklast att betala in själv. Speciellt nu för tiden när så många företag inte ens skickar traditionella fakturer längre. Fick ringa runt en hel del senast för att få in alla ocr-nummer, bg-gironummer osv som Marginalen krävde för att kunna lösa in mina lån. På Fairlo var det inte ens möjligt på tjänsten Lösa (går bara att betala in via hemsidan/appen), däremot gick det med Fairlo Varda. Så har du också Lösa kan du få lite problem att lösa just den i alla.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Grymt! Tack för informationen!
ska nämligen ansöka snart, men först ska till min bank imorgon och kolla hur dom eller om dom kan hjälpa mig :folded:
 

Marvel

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
4 April 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Själva ”kryssa i” för att samla lån är bara en liten faktor som står till grund för själva lånet du vill göra. Eftersom en automatiskt kreditupplysning sker via alla banker hos Lendo när du fyllt dina uppgifter så kommer detta att vara nåt litet som tas till hänsyn. Du måste ha i åtanke att det i själva verket fortfarande är ett blancolån du tar. Att du vill samla lån för pengarna är mer av eget ansvar vilket bankerna inte kan styra över när de skickat över pengarna men hoppas absolut att det är det rätta valet du gör! Vet att du nämnde Anyfin i tråden ja svara på så tänker att ja svarar här istället. Det går dessvärre inte att samla hela samlingslånet till Anyfin då banken har en maxgräns på 300 tusen, och det är förutsatt att du har god ekonomi inklusive bra inkomst. Hoppas det bästa på din ansökan! :)
 
Senast ändrad:

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Själva ”kryssa i” för att samla lån är bara en liten faktor som står till grund för själva lånet du vill göra. Eftersom en automatiskt kreditupplysning sker via alla banker hos Lendo när du fyllt dina uppgifter så kommer detta att vara nåt litet som tas till hänsyn. Du måste ha i åtanke att det i själva verket fortfarande är ett blancolån du tar. Att du vill samla lån för pengarna är mer av eget ansvar vilket bankerna inte kan styra över när de skickat över pengarna men hoppas absolut att det är det rätta valet du gör! Vet att du nämnde Anyfin i tråden ja svara på så tänker att ja svarar här istället. Det går dessvärre inte att samla hela samlingslånet till Anyfin då banken har en maxgräns på 300 tusen, och det är förutsatt att du har god ekonomi inklusive bra inkomst. Hoppas det bästa på din ansökan! :)
Tack så mycket för informationen
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Snart dags för mig att ansöka och en ansökan ska göras idag!

inkomst 468.000 kr nästa år är inkomsten på ca 700-800k lönespec kan styrka min inkomst jag har idag.

Men det som är synligt är 468.000 kr i inkomst.
Krediter/avbetalning 0 alltså inga krediter eller avbetalning registrerade
Blanco 703.000
Kreditbetyg 1.2% bra
Nu är frågan ska jag fylla i Max belopp när jag ska ansöka alltså 500.000 kr eller vad ska man göra? Läst här någonstans att man ska typ välja 480.000 kr. Om jag väljer 500.000 och inte skulle få de beloppet kommer bankerna erbjuda lägre? Eller måste jag ringa t.ex Lendo för att ändra ansökan eller sänka?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp